کنکور ، آزمون استخدامی

کنکور ، آزمون استخدامی

کنکور ، آزمون استخدامی

کنکور ، آزمون استخدامی

چگونه بخوابیم تا بیشترین بازده برای درس خواندن داشته باشیم

سوال :


سلام من همیشه عادت دارم تا ۲ نصف شب یا بیشتر درس بخونم صبحا تا ۲ بعدازظهر خوابم نمیتونم روزا درس بخونم  خیل بده؟ چیکارکنم این عادتمو بتونم ترک کنم؟

پاسخ:

١- به مرور و به صورت تدریجی شب ها حداقل سی دقیقه زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید و هرگز خواب ساعت های ۱۲ تا ۳ نیمه شب را ازدست ندهید، زیرا میزان خواب عمیق در این ساعت ها بیشتر است و در صورتیکه در این مدت خواب مداوم صورت نگیرد، باعث خستگی و بی حوصلگی در طول روز خواهد شد. بنابراین بهتر است صبح ها زودتر بیدار شوید تا بتوانید با انرژی بیشتری پیشروی کنید. 


٢- خواب روز نمی تواند جایگزین مناسبی برای خواب شب باشد. بنابراین لازم است ساعت خواب شما در شب بوده و ساعت بیداری و خواب ثابتی داشته باشید. 


٣- به دلیل اینکه آزمون سراسری در ساعت های ابتدایی روز برگزار می شود و اگر ذهن شما نسبت به خوابیدن در طول روز شرطی شود، تمرکز و کارایی لازم برای پاسخگویی به سوالات نخواهید داشت و نمی توانید نتیجه قابل قبولی کسب کنید. 


٤-  ۶/۵  الی ۸/۵ ساعت را به خواب اختصاص دهید که از این مقدار حداقل باید ۵ ساعت آن به صورت مداوم باشد. در صورتیکه عادت به خواب ظهر دارید نیز، باید مقدار آن ٧٥ تا ٩٠ دقیقه باشد.


 سعی کنید به تدریج ساعت خواب خود را اصلاح کنید و ساعت های ابتدای روز بیدار شوید، تا بتوانید بر خستگی های در طول روز غلبه کرده و همچنین به دلیل ایجاد یک عادت صحیح، می توانید تمرکز خود را افزایش  می 

محل درس خواندن برای کنکور چطور باشد

سوال :

محل درس  خواندن ما باید چطور باشد؟

پاسخ 

سلام


١- مکان مطالعه باید ثابت و اختصاصی باشد. یعنی در این محل کار دیگری جز درس خواندن نباشد و محل مطالعه شما مشخص باشد. این کار سبب شرطی شدگی و جدیت ذهن شما در حین مطالعه شده و تمرکز شما را نیز بالا می برد. 


٢- در محیط مطالعه بهتر است عوامل حواس پرتی سمعی در حداقل باشد و سکوت کافی بر فضا حاکم باشد تا با تمرکز کافی به مطالعه بپردازید.


٣- داشتن نور و دمای استاندارد یکی دیگر از شرایط محیط مطالعه مناسب می باشد. محیط مطالعه شما نباید خیلی گرم یا سرد باشد زیرا سبب کاهش کیفیت مطالعه و از دست رفتن تمرکز شما خواهد شد. همچنین نور مناسب سبب می شود چشمان شما کمتر خسته شده و از آسیب های وارده به چشمان جلوگیری می کند. 


٤- میز و صندلی مکان مطالعه شما باید متناسب با قد شما باشد. به دلیل اینکه داوطلبان زمان های طولانی را در حالت نشسته و مطالعه هستند و عدم تناسب بین میز و صندلی افراد با قد آن ها سبب آسیب های جدی به ستون فقرات شده و خستگی های جسمی را نیز به همراه دارد. 


بنابراین باید حتما محیط مطالعه ثابت و اختصاصی داشته باشید و شرایط محیطی از قبیل نور، دما، سکوت و.... را در آن بررسی کنید تا بتوانید با حداکثر تمرکز مطالعه کرده و مطالعه باکیفیتی داشته باشید.



نکات مهم تست زنی



1⃣زمان، سرعت و دقت.

 بعضی افراد مدت زیادی را صرف یک تست می‌کنند و در پایان آزمون تعدادی از سؤالات را نخوانده باقی می‌گذارند. گروهی نیز به دلیل ترس از کمبود وقت خیلی از سؤالات را سطحی می‌خوانند و سریع جواب می‌دهند. نه‌تنها نمره‌ی مثبت نمی‌گیرند بلکه از نمره‌ی منفی آسیب می‌بینن. جالب است بدانید که این افراد معمولاً در انتهای آزمون وقت اضافه نیز می‌آورند.


2⃣نکته‌ی دیگر این است که در آزمون‌های چهارگزینه‌ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است دانش‌آموز با خواندن اولین گزینه آن را انتخاب کرده و از خواندن سه گزینه‌ی دیگر چشم‌پوشی کند. چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه‌ی آن‌ها صحیح‌ترین را انتخاب کنید.


3⃣پاسخ‌هایی را که می‌دانید غلط است کنار بگذارید و با این کار تعداد پاسخ‌ها را کم کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح بیش‌تر شود.


4⃣همه‌ی سؤال‌ها را جواب ندهید. سؤال‌هایی که تصادفی پاسخ می‌دهید شانس موفقیت را کم‌تر می‌کند؛ زیرا هر پاسخ منفی نمره‌ی منفی دارد.


5⃣تا جایی که امکان دارد از پاسخ‌های تصادفی پرهیز کنید. درنهایت پاسخ‌ها را مرورکنید اما در عوض کردن پاسخ‌ها احتیاط کنید.